top of page

Blog #3: De eerste dagen open en sneakpreview nieuwe spellen

Wauw.. wat gaat de tijd toch hard. Zo ben ik nog bezig met het ondernemingsplan, staan we te klussen en ineens sta ik al bijna twee weken in de winkel!

Zenuwachtig?

Met trillende handjes stond ik de dag van de opening achter de kassa de eerste spellen af te rekenen. Ik kreeg dan ook terecht de vraag of ik zenuwachtig was. Uhm.. ja, en hoe! En nog steeds vind ik het iedere dag spannend om de deuren van de winkel te openen. Het went al iets meer, maar het besef dat The Game-Inn echt mijn eigen onderneming is moet nog steeds landen.

Ik vind het super leuk om iedere dag nieuwe mensen te ontmoeten en vind het ook tof dat sommige van jullie ook al vaker zijn geweest. Ik hoop dat je blij bent met de spellen die je voor jezelf hebt gekocht of voor iemand anders en ben benieuwd naar je verhalen en ervaringen met jullie nieuwe aanwinsten!

Een half jaar in 2 weken

Iedere dag leer ik weer iets nieuws, van het steeds beter inpakken van cadeautjes (ja dat duurt nog steeds lang, maar ik wil het echt netjes doen, haha) tot omgaan met ook minder fijne reacties van mensen (lees: “ik bestel wel online want daar is alles goedkoper”), tot videomontage voor een spellendemo, voorraadbeheer, administratie, in gesprek gaan met nieuwe uitgevers en leveranciers etc. etc. Het voelt een beetje alsof er in de afgelopen twee weken een half jaar aan nieuwe ervaringen is gepropt. Er komt zoveel op je af. Geen dag is hetzelfde en dat is eigenlijk precies waar ik op hoopte!

Niet alles is even leuk

Natuurlijk is niet alles fantastisch, laten we eerlijk zijn. Het is een lastige tijd om nu te starten. Met aan de ene kant een enorme vraag naar bordspellen en aan de andere kant het moeilijk leverbaar zijn van veel spellen en mijn nog beperkte ervaring met het doen van inkopen/überhaupt een winkel runnen. Iedere keer als ik iemand de winkel uit zie gaan, die ik niet heb kunnen helpen omdat ik een spel niet heb liggen, dan baal ik daarvan. Ik weet dat het bedrijf nog moet groeien en dat ik nog niet alles kan hebben, maar dat vind ik toch lastig. Gelukkig hebben we deze week twee extra kasten geplaatst en heb ik ruimte om nog meer spellen in te kopen!

Ook is het nog steeds enorm jammer dat het café nog niet open mag. En met de huidige corona cijfers lijkt het erop dat dit er voorlopig ook nog niet in zit. Dit maakt het er met name financieel nu niet makkelijker op. Gelukkig zie ik bij veel van jullie het enthousiasme om ook zo snel mogelijk in het café te komen spelen, dus laten we daar met zijn allen naar uitkijken!

Sneakpreview nieuwe spellen

Over naar uitkijken gesproken… Vanmiddag heb ik veel leuke nieuwe spellen gedemonstreerd gekregen. En als het goed is liggen al deze nieuwe spellen eind deze week al in de winkel! O.a. Loco Coco Nuts (de Nederlandse versie van Cards Against Humanity), Fiesta de los Muertos, Cat Stax, Meeple Land en King Domino, zijn straks ook verkrijgbaar bij The Game-Inn

Wil je op de hoogte blijven van alle nieuwe spellen? Volg dan zeker even de Instagram pagina van The Game-Inn: @thegameinn Hier vind je onder “uitgelicht” wekelijks de nieuwste spellen! En is er een spel dat ik nog niet heb? Let me know! Ik kan het niet beloven, maar zal altijd mijn best doen om het spel te krijgen.

Ik wens je veel speelplezier en tot de volgende blog!

In de slider een sneakpreview van een aantal van de nieuwe spellen:

276 weergaven0 opmerkingen